نقد و برسی کامل بازی الن ویک 2، شاهکار داستانی امسال

برسی بازی Alan Wake 2

با برسی بازی الن ویک 2 ، به این نتیجه رسیدیم که این بازی شاهکاری در دنیای گیم است و ارزش به اشتراک گذاری این برسی با شما را دارد.

بازی Alan Wake 2 یک بازی ترسناک به دنباله Alan Wake می باشد که در سال 2023 از کمپانی Epic Games منتشر شده است. توسعه دهنگان بازی تیم Remedy Entertainment بوده که تضمین می کند از گرافیک و گیم پلی بازی لذت خواهید برد. بودجه صرف شده برای ساخت Alan Wake 2 معادل 50 میلیون یورو است که اونو به یکی از گرون ترین بازی های توسعه یافته نصل 9 تبدیل میکنه.

این بازی برنده جوایز متعددی شده و جایزه “بهترین موسیقی بازی” امسال هم به این بازی تعلق دارد.

کمپانی سازنده بازی Alan Wake 2، این بازی را یک موفقیت بزرگ می داند که حتی از Alan Wake یک هم پر فروش تر بود. Alan Wake 2 تا فوریه 2024، بیش از 1.3 میلیون نسخه فروخت که آن را به پرفروش ترین بازی Remedy تبدیل کرد.

تریلر رسمی بازی Alan Wake 2

 

داستان بازی الن ویک 2

داستان بازی Alan Wake 2 به دو شخصیت از بازی اختصاص داده شده است:

Alan Wake

الن ویک

آلن ویک در سال 2010 ناپدید شد.

او نویسنده پرفروش داستان های ترسناک در شهر نیویورک بود.

آلن در تعطیلاتی با همسرش آلیس ویک با نیروی تاریک ماوراء طبیعی روبرو شد که داستان ترسناک آلن را به واقعیت تبدیل کرد. او با حضور این تاریکی مبارزه کرد و آن را به همان جایی که ازش آمده بود بازگرداند. مکانی تاریک و وحشتناک زیر دریاچه کالدرا، خارج از شهر کوچک برایت فالز.

Alan Wake پایانی برای داستان ترسناک خود نوشت تا با آن همسرش را از تاریکی زیر دریاچه آزاد کند. آما خودش آنجا اسیر شد.

اگرچه هر روز آرزو مرگ می کند، اما آلن ویک زنده است. او به مدت 13 سال زندانی تاریکی بوده؛ جایی که کابوس ها، ترس ها، و داستان هایش به واقعیت می پیوندند و جلویش ظاهر می شوند. 13 سال است که می جنگد تا سالم بماند و داستانی بنویسد که در آن بتواند از تاریکی فرار کند.

Saga Anderson

ساگا اندرسون

ساگا اندرسون یک مامور ماهر FBI است که در حل پرونده های غیر ممکن شهرت دارد. او برای تحقیق راجب قتل های زنجیره ایی در شهر کوچک برایت فالز در شمال غربی اقیانوس آرام اعزام می شود. پرونده اندرسون وقتی سر نخ هایی از آلن ویک که 13 سال است گم شده پیدا می کند تبدیل به یک کابوس می شود.

داستان بازی الن ویک 2 سیزده سال پس از وقایع Alan Wake 1 را دنبال می کند.

داستان  این بازی در موازای داستان Alan Wake، مامور اف بی آی ساگا اندرسون و شریکش الکس کیسی را دنبال می کند. این دو به شهر برایت فالز اعزام می شوند تا در مورد یک سری قتل های آیینی که توسط گروهی که خود را “فرقه درخت” می نامند شکل می گیرد تحقیق کنند. آنها پرونده آخرین قربانی این فرقه یعنی مامور سابق اف بی آی رابرت نایتنجل را زیر نظر دارند و سعی دارند از طریق او به ریشه این پرونده برسند.

داستان بازی الن ویک 2 به جایی می رسد که ساگا در برایت فالز صفحه ای مرموز پیدا می کند که بنظر می رسد داستان های روی آن به واقعیت می پیوندند. و مشکل اصلی اینجاست که این پیش بینی از آینده درواقع یکی از داستان های ترسناک الن ویک است! آنها به ایستگاه کلانتری می ورند تا جسد نایتنجل را کالبد شکافی کنند؛ اما جسد دوباره زنده می شود، به آنها حمله می کند و از سرد خانه فرار می کند.

ساگا نایتنجل را تا OverLap تعقیب می کند و او را می کشد(جایی که واقعیت و مکان تاریک به هم متصل می شوند)

او سپس آلن ویک را در ساحل دریاچه کالدرون می یابد.

ساگا و کیسی آلن را به شهر باز می گردانند و او فرارش از مکان تاریک را برای آنها تعریف می کند.

*بازی Alan Wake 2 داستان محور است و با خوندن ادامه داستان بازی الن ویک 2، بازی کردن آن بی فایده است پس پیشنهاد میشه بیشتر از این نخونید.*

گیم پلی بازی Alan Wake 2

گیم پلی Alan Wake 2

بازی Alan Wake 2 سوم شخص، داستانی، ترسناک و ماجراجویی و بقا می باشد. شما در نقش Alan Wake یا Saga Anderson بازی می کنید که هرکدام داستان مجزا خود را شامل می شوند. می توانید به هر ترتیبی که خودتان انتخاب می کنید این دو کرکتر رو بازی کنید. همچنین بازی داستانی غیر خطی رو شامل میشه و شما با تصمیماتی که می گیرید روی روند بازی تاثیر متفاوتی میذارید. (هرچند سکانس های آعازین و پایانی بازی خطی و مشخص هستند)

ساگا و الن از دنیا های مختلف عبور می کنند و با دشمنان تخیلی، منحصر به فرد و در عین حال ترسناک مبارزه می کنند.

در سر شخصیت ها بازی کنید.

همان طور که در بالاتر توضیح دادیم ساگا اندرسون کاراگاه FBI و الن ویک نویسنده داستان های ترسناک است.

بازی قابلیت بازی در ذهن این دو کرکتر را هم به شما می دهد که هرکدام با دیگری تفاوت دارد:

اتاق نویسنده

اتاق نویسنده الن ویک

وقتی به عنوان Alan Wake بازی می کنید، می توانید طرح کلی داستانی که می نویسد را ببینید و جزئیات داستان را برای تغییر دادن محیط “مکان تاریک” یا کمک به ساگا تغییر دهید.

اتاق فکر

اتاق فکر ساگا اندرسون

در سر کاراگاه اندرسون شما اتاق فکر او را به صورت یک تخته اعلانات میبینید( تخته سنجاق داری که در دفتر کاراگاه ها عکس هارا روی نقشه با سنجاق و نخ به هم وصل می کند) این وظیفه شماست که سرنخ ها را به هم متصل کنید و سر از ارتباط آنها در بیارید.

*اتاق نویسنده آلن و اتاق فکر ساگا اتفاقات دنیای بیرون را متوفق نمیکند*

سلاح های Alan Wake 2

در طول بازی سلاح های متنوعی در اختیار شما قرار می گیرد که میان آنها چراغ قوه، کلت ها و شاتگان ها از همه بیشتر هستن. از چراغ قوه میشه برای تمرکز کردن روی دشمنا برای تیر اندازی بهتر استفاده کرد. هرچند اینکار باتری چراغ قوه رو خالی میکنه و شما باید به صورت استراتژیک از این قابلیت استفاده کنید که بتونید تا باتری جدید پیدا می کنید زنده بمونید. همچنین تیر ها و دیگر منابع بازی هم محدود هستند که حالت Survival(بقا) جالبی به بازی میده.

شما قابلیت جاخالی از یکی از ضربات نزیک دشمنان هم دارید که باید به موقع ازش استفاده کنید.

گرافیک بازی Alan Wake 2

گرافیک Alan Wale 2

قبل از انتشار Alan Wake 2، کمپانی Remedy Entertaubnebt با بازی هایی مانند Max Payne 2 و Contril مرز های جلوه های بصری و فناوری گرافیکی را جابه جا کرد و اعتباری برای خودش در زمینه گرافیکی بازی ها خرید. Alan Wake 2 با هدف قرار دادن کنسول های نسل 9 توسعه یافته.

پشتیبانی از Mesh Shader

Alan Wake 2 از شیدر(Shader) های Mesh استفاذه می کند که فقط Ps5، Xbox Seris X/S و کارت گرافیک های جی فورس سری RTX 20 و 16 یا کارت گرافیک های AMD RX 6000 و بالاتر قادر به پشتیبانی از آن هستند. Alan Wake 2 اولین بازی ای است که از Mesh Shader استفاده می کند و تفاوت چشم گیری در گرافیک بازی ایجاد می کند. برخلاف تکنیک های قدیمی تر شیدر ها، مِش شیدر تلاش می کند Bottle Neck را در رندر گیری از حجم بالای Vertex ها کاهش دهد و به طور کلی از فضای کمتری از Ram کارت گرافیک شما استفاده کند.

اجرای بازی بر روی سخت افزاری که از Mesh Support پشتیبانی نکند ممکن است اما از گرافیک کامل بازی برخوردار نخواهید شد. هرچند در اوایل 2024 آپدیتی منتشر شد که عملکرد گرافیکی بازی را روی GPU های GTX 10 را بهبود بخشید.

عملکرد RTX روی بازی

الن ویک 2

به طور کلی Ray Tracing برای شبیه سازی رفتار نور در دنیای واقعی استفاده می شده.

پردازش نور و انعکاس آن با Ray Tracing Core ها انجام می شود و در Alan Wake 2 این گونه عمل می کند که نور های منبع(چراغ قوه، شمع ها و به طور کلی هر منبع نوری) انعکاس نور روی سطوح را تایین می کنند. یعنی دیگه به طور دستی هر سطح نوری از خودش نشر نمیده و فقط بازتاب نور منبع است.(مثل دنیای واقعی)

این قابلیت به ویژه در بازی های ترسناک که منابع نور کم اند و اکثر مواقع در محیط های تاریک با چراغ قوه بازی می کنید بسیار بسیار تاثیر گذار است.

استفاده گسترده Alan Wake 2 از Ray Tracing، بازی را به یک تبلیغ برای فناوری های گرافیکی Nvidia مانند DLSS 3.5 تبدیل کرد.

نکات مثبت و منفی بازی

نکات مثبت:

  • داستان جذاب و غیر خطی (اندازه یه فیلم روش کار شده)
  • شخصیت پردازی های قوی و دیالوگ های تکرار نشدنی
  • موسیقی شاهکار (برنده جایزه بهترین موسیقی بازی امسال)
  • فضای ترسناک و مهیج
  • گیم پلی متنوع و غیر تکراری
  • گرافیک باور نکردنی

نکات منفی:

  • عدم اجرا روی کنسول های غیر نسل 9 یا کامپیوتر های ضعیف
  • نیاز به صبر و دقت برای حل معما ها

 

سیستم مورد نیاز بازی Alan Wake 2

سیستم مورد نیاز بازی Alan Wake 2

حداقل سیستم مورد نیاز

  • کارت گرافیک: انویدیا GTX 1070 یا RX 5600 XT
  • پردازنده: اینتل Core i5 نصل 7 (یا معادل Amd آن)
  • رم: 16 گیگابایت
    سیستم عامل: Windows 10 64-bit
  • هارد: 90 گیگابایت (ترجیحا SSD)

سیستم پیشنهادی

  • کارت گرافیک: RTX 3060 یا RX 6600 XT
  • پردازنده: Ryzen 7 3700X (یا معادل Intel آن)
  • رم: 16 گیگابایت
  • سیستم عامل: Windows 10 64-bit
  • هارد: 90 گیگابایت SSD

 


سوالات متداول

  • بازی Alan Wake 2 بر روی چه کنسول هایی قابل اجرا است؟

بازی الن ویک 2 روی پلتفرم های Ps5 ، Xbox Series X/S و کامپیوتر و موبایل( از طریق برنامه Geforce Now) قابل اجرا است.

  • حجم بازی Alan Wake 2 چقدر است ؟ 

حجم بازی Alan Wake 2 برای پلی استیشن 85 گیگابایت، کامپیوتر 86 گیگ و ایکس باکس 82 گیگابایت می باشد.

  • آیا بازی از HDR پشتیبانی می کند ؟

بله.

  • آیا بازی Alan Wake 2 از RTX پشتیبانی می کند ؟

بله. Alan Wake 2 از RTX و FSR2 و 3.5 DLSS پشتیبانی کامل می کند.

 


 

جمع بندی

برسی الن ویک 2 به طور خلاصه یک بازی ترسناک با داستان و گرافیکی فوقالعاده را برای شما باز می کند. اگر کنسول نصل 9 یا کامپیوتر مناسب دارید، از دست دادن این بازی اشتباه بزرگی خواهد بود.

دخالت در داستانی کارگردانی شده و کنترل کرکتر هایی که به صورت حرفه ای شخصیت سازی شده را با بهترین موسیقی سال تجربه کنید.

اگر به Alan Wake 2 علاقه مند شدید و کنسول نصل 9 دارید، به صفحات نصب بازی Ps5 یا نصب بازی ایکس باکس در فروشگاه دیاکوگیم مراجعه کنید.

چطور میتونم کمکتون کنم ؟