با پیشرفت علم، نوجوانان و جوانان زیادی را می‌بینیم که در گیم‌نت‌ها مشغول بازی کامپیوتری هستند. بازی ایکس باکس از جمله بازی‌های کامپیوتری است که در چند وقت اخیر علاقمندان زیادی را به خود جذب کرده است. بازی ایکس باکس سری اس از بهترین و اقتصادی‌ترین بازی‌های نسل نهم است.

اجرایی نشدن بازی ایکس باکس سری اس اتفاق ناخوشایندی است که ممکن برای هر کسی به ویژه افرادی که طرفدار پروپاقرص این بازی هستند، پیش بیاید و اوقات فراغتشان را خراب کند. دیاکوگیم خدمات و امکانات مورد نیاز برای گیم و  سرگرمی را در محیطی آرام، شاد و دلنشین برای افراد فراهم می‌کند. شما نیز می‌توانید از گیم‌نت‌ دیاکو دیدن فرمایید.

تعریف بازی ایکس باکس سری اس

از نسل‌های جدید بازهای کامپیوتری که توسط شرکت مایکروسافت ساخته شده و به بازار عرضه شده است، ایکس باکس سری اس است. ایکس باکس سری اس در مقایسه با ایکس باکس سری ایکس کوچک‌تر و ارزان‌تر است. با اینکه به اندازه سری ایکس قدرتمند نیست؛ ولی به­قدری قدرت دارد که علاقه­مندان زیادی را به این بازی جذب کرده است.

یک قدم تا نصب بازی فاصله دارید

همین حالا اقدام به درخواست نصب بازی از طریق راه های ارتباطی زیر کنید 

یک قدم تا نصب بازی فاصله دارید

همین حالا اقدام به درخواست نصب بازی از طریق راه های ارتباطی زیر کنید 

ایکس باکس سری اس از کوچکترین کنسول‌هایی است که شرکت مایکروسافت ساخته است. این کنسول بسیار کوچکتر از سری ایکس است و با کوله پشتی هم قابل حمل است. پس اگر قصد دارید آن را با خود به سفر ببرید، خیالتان آسوده باشد؛ چون قابل حمل است. این ایکس باکس به­خاطر کوچک بودن، برق کمتری مصرف می‌کند و تولید گرمای آن نیز کم است. شرکت مایکروسافت این کنسول بازی را طوری طراحی کرده است که به پلی استیشن ۵ رنگ سفید شباهت دارد.

دلیل داغ کردن کنسول بازی ايکس باکس سری اس

زمانی که کنسول بازی ايکس باکس را خریداری می‌کنید باید از ظرفیت و توان آن اطلاعات کاملی داشته باشید تا به دستگاه فشار وارد نشود. داغ کردن کنسول بازی ايکس باکس سری اس که باعث عدم اجرایی شدن بازی می‌شود، به دلایل زیر اتفاق می‌افتد:

  • مشکلات فنی که در هارد دستگاه ایجاد شده است.
  • گرد و غبار نشسته بر روی فن دستگاه.
  • قرار دادن مستقیم در مجاورت آفتاب، گرمای شدید و نور خورشید.
  • استفاده از دستگاه بازی برای مدت زیاد
  • منفذهای تهویه هوا بسته می‌شوند و امکان ورود و خروج هوا وجود ندارد.
  • ممکن است چیپت مایکروسافت خراب شده باشد.
  • استفاده کردن از دی وی دی رم برای مدت زیاد.

چگونه مشکل داغ شدن کنسول ایکس باکس سری اس را حل کنیم؟

هنگامی که کنسول ایکس باکس داغ کرد، باید فورا مشکل را حل کنید تا اتفاق بدتری نیافتد؛ چون داغ کردن ممکن است کنسول را خراب کند. راه حل‌های زیر را انجام دهید تا از داغ کردن و خرابی کنسول که باعث اجرایی نشدن بازی ایکس باکس سری اس می‌شود، جلوگیری کنید:

  • برای دستگاه محیط مناسبی را فراهم کنید: اگر برای مدت طولانی از دستگاه استفاده کرده‌اید، باید در محیطی قرار دهید که از گرما و گرد و غبار دور باشد تا قسمت بیرونی دستگاه در تماس با هوای آزاد قرار گیرد و دمای دستگاه پایین بیاید.
  • سلامت قطعات: اگر قطعات ایکس باکس سری اس همچون فن، رم، هارد یا سایر قسمت‌ها دچار خرابی شده است که دمای دستگاه را زیاد می‌کند، پس بهتر است از یک تعمیرکار بخواهید این مشکل را حل کند.
  • حذف بازی‌های اضافه از حافظه دستگاه: با پر شدن حافظه دستگاه به­تدریج دستگاه شروع به داغ شدن می‌کند. پس بهتر است بازی‌های اضافی را از فضای حافظه هارد پاک کنید.
  • خاموش کردن دستگاه: وقتی دستگاه بازی داغ می‌کند، فن به سرعت شروع به کار می‌کند تا سریع‌تر دما را پایین بیاورد و دستگاه را خنک کند. در این هنگام شما هم می‌توانید با خاموش کردن دستگاه به خنک شدن آن کمک کنید.
  • زمان استفاده از دستگاه را کاهش دهید: از بازی کردن به صورت بی­وقفه پرهیز کنید یا در صورت استفاده زیاد، بین بازی نیم ساعت به دستگاه استراحت دهید تا خنک شود.
  • منافد دستگاه را باز کنید: دستگاه را پوشش ندهید. از قرار دادن چیزی یا اشیا روی دستگاه جلوگیری کنید تا هوا به راحتی ورود و خروج کرده و دستگاه خنک شود.

دلایل اجرایی نشدن بازی ایکس باکس سری اس

اجرایی نشدن بازی ایکس باکس سری اس ممکن است به دلایل زیر اتفاق افتاده و در طولانی مدت، باعث خرابی آن شوند:

  • کثیف و آلوده بودن دیسک
  • وارد کردن فشار و ضربه کوچک به درایور که موجب خرابی آن می‌شود.
  • نصب کردن بازی در ایکس باکس
  • برچسب زدن دی وی دی در بازی‌ها
  • اجرای بازی ایکس باکس به صورت لایو و زنده
  • پیکربندی هارد

بررسی عواملی که باعث رفع مشکل اجرایی نشدن بازی ایکس باکس سری اس می‌شوند

در ادامه به بررسی عوامل موثر بر رفع مشکل اجرایی نشدن بازی ایکس باکس سری اس می­پردازیم.

کثیف و آلوده بودن دیسک

از مواردی که باعث اجرایی نشدن بازی ایکس باکس سری اس می‌شود، کثیف و آلوده بودن دیسک است.این کثیفی و آلودگی بر اثر گرد و غبار، مواد غذایی و خط و خش ایجاد می‌شود که در نتیجه باعث می‌شود لنز دستگاه نتواند اطلاعات روی دیسک را بخواند.خوانده نشدن اطلاعات روی دیسک توسط لنز موجب عدم اجرا شدن بازی ایکس باکس سری اس می‌شود.

برای رفع این مشکل می‌توانید دیسک را با محلولی که مخصوص تمیز کردن دیسک است بشویید یا می‌توانید با خمیر دندان و آب بشویید. بعد از شستن دیسک، با پارچه تمیز و نرم دیسک را خشک کرده، داخل کنسول بگذارید و شروع به بازی کنید.

ضربه و فشار کوچک روی درایور

با وارد کردن یک ضربه کوچک یا به آهستگی فشار آوردن به قسمت درایور ایکس باکس، مشکل اجرایی نشدن بازی ایکس باکس سری اس رفع می‌شود.

نصب بازی در ایکس باکس

با نصب کردن بازی در ایکس باکس دیگر نیازی به دیسک نیست و با خلاص شدن از شر دیسک، مشکل اجرایی نشدن بازی ایکس باکس حل می‌شود.

برچسب بازی

خدشه وارد شدن به برچسب یا لیبل دیسک بازی در اکثر مواقع موجب عدم اجرایی شدن بازی ایکس باکس می‌شود. هنگامی که به دیسک خدشه‌ای وارد شود، دیسک سبک‌تر شده و با سرعت بیشتری در درایور شروع به چرخش می‌کند. برای رفع این مشکل می‌توانید با استفاده از محلولی مثل استون، قسمت خدشه­دار شده را پاک کنید؛ سپس داخل کنسول بگذارید و مشاهده کنید که بازی اجرا می‌شود یا نه.

اجرای بازی به صورت لایو و زنده

در بیشتر مواقع دیتابیس خراب می‌شود یا بازی آپدیت می‌شود که با آپدیت کردن بازی با آخرین نسخه ارائه شده، می‌توانید مشکل اجرایی نشدن را حل کنید.

پیکربندی هارد

فایل‌های اضافی که در گذشته وجود داشته در حافظه ذخیره شده است که باعث اجرایی نشدن بازی می‌شود. برای رفع این مشکل لازم است هر ۶ ماه یکبار، حافظه هارد را پاک کنید. بعد از پاک کردن حافظه، کنسول را خاموش و روشن کنید و شروع به بازی کنید. اگر بازی اجرایی نشد، می‌توانید برای تعمیرات از کارشناسان دیاکوگیم بخواهید تا شما را راهنمایی و کمک کنند.

دلایل خرید ایکس باکس سری اس به جای ایکس باکس سری ایکس

با این که ایکس باکس سری ایکس در بین افراد بسیار پرطرفدار است؛ اما از زمان ارائه ایکس باکس سری اس به بازار بسیار زیاد مورد استقبال قرار گرفته است و تا حدودی می‌توان گفت که از سری ایکس پیشی گرفته است. ایکس باکس سری اس در مقایسه با سری ایکس قیمت پایینی دارد و برای کسانی که علاقه زیادی به بازی‌های کامپیوتری به ویژه ایکس باکس دارند پیشنهاد می­شود.

در خرید ايکس باکس سری اس دیگر نیازی به رزولوشن چهارکا نیست چون رزولشن ۱۴۴۰ برای اجرای بازی با کیفیت بالا برای گیمرها رضایت­بخش است. از دلایل مهم خرید ایکس باکس سری اس اندازه کوچک و قابل حمل آن است. کوچک بودن ابعاد این ایکس باکس و جا شدن در کوله پشتی در هنگام مسافرت، باعث شده است تا گیمرهای زیادی به سمت این بازی کشیده شوند.

یک قدم تا نصب بازی فاصله دارید

همین حالا اقدام به درخواست نصب بازی از طریق راه های ارتباطی زیر کنید 

یک قدم تا نصب بازی فاصله دارید

همین حالا اقدام به درخواست نصب بازی از طریق راه های ارتباطی زیر کنید 

سخن پایانی

به­طور کلی دلایل اجرایی نشدن بازی ایکس باکس سری اس را برایتان شرح دادیم و گفتیم که دلایل اجرایی نشدن می‌توانند عواملی همچون کثیف شدن دیسک، گرد و خاک نشسته روی دستگاه، قرار گرفتن در مجاورت نور آفتاب، استفاده بیش از حد از دستگاه و … باشند.

دیاکوگیم از سال ۱۳۹۵فعالیتش را هم به صورت حضوری و هم به صورت آنلاین شروع کرده است. فعالیت آنلاین آن در زمینه ارائه بازی‌های کامپیوتری، ویدئویی و گیم است.فروشگاه دیاکو بیشتر در زمینه خرید و فروش کنسول‌های بازی، نصب کردن بازی به صورت دیجیتال، تعمیرات کنسول‌ها و دسته‌های بازی‌ها و … است.

در طی این سال‌ها بالغ بر هزار کنسول برای نصب بازی به این فروشگاه سپرده شده است و بسیار خرسند و مفتخریم که با رضایت صد در صدی مشتریان روبرو بوده‌ایم. اکانت‌های بازی هم به صورت آنلاین و هم به صورت آفلاین روی کنسول‌هایps5,ps4,ps3xobox, و … نصب می‌شوند.

از سایر خدمات مهم دیاکو، خرید و فروش کنسول‌های کارکرده است که برای فروش دستگاه‌های کارکرده به مدت سه ماه ضمانت سلامت دریافت می‌کنید. دیاکو فروش را از طریق اینستاگرام و وبسایت انجام می‌دهد؛ اما برای ثبت سفارش باید از واتساپ اقدام کنید.

وبسایت دیاکو نماد اعتماد الکترونیک را داراست و مشتریان می‌توانند با خیالی راحت و آسوده اقدام به ثبت سفارش کنند. در صورت وجود هرگونه سوال و پیشنهاد کارشناسان ما در وبسایت دیاکو آماده خدمات­رسانی به شما هستند.